Created By:
Participating In:
Collecting for:

#FUCKCANCER #SKIFORLIFE #TEAMMARIANNE

“Livet er bare den tiden det tar å dø.” “Noen ganger kan det ta lang tid og noen ganger kort tid.” Ord fra Marianne Falster som jobber med å forsone seg med realitetene etter å ha blitt tatt av cellegift. “Ingen har kontroll på tiden man har.” “Vi har her og nå, og det er det som gjelder.”

Eggstokkreft er den gynekologiske kreften som tar flest liv og har blitt kjent som en “silent killer” - en sykdom som får utvikle seg i det stille frem til det er for sent. Det er Mariannes brutale realitet.

Team Marianne ble etablert i mars 2024, kort tid etter beskjeden om eggstokkreft. Vi har samlet inn penger til Kreftforeningen gjennom kreftforeningens #stafettforlivet og vi har delt Mariannes kamp. Vi ønsker at Mariannes kamp ikke skal glemmes, hennes historie skal ut! Den sterke personen, den mentalt sterke damen og hennes kamp skal fortelles langt utover landegrensene. Ingen skal dø i det stille, når denne typen kreft kan oppdages tidligere.

“Snillepiker går ikke til sydpolen.”
Nå skal den fryktløse og tøffe damen Hege Victoria Dypdalsbakk løfte Mariannes kamp over kontinenter, og hun skal i Mariannes navn forsøke verdensrekord på å gå alene over sydpolen. Hege Victoria har en mentor, Liv Arnesen. Liv Arnesen har vært på en rekke ekspedisjoner. Liv var den første kvinnen i verden som gikk alene og uten støtte, eller etterforsyninger til Sørpolen. Før det var Liv og Julie Maske de første kvinnene som gikk over Grønnlandsisen uten støtte. Liv Arnesen og Ann Bancroft var også de første kvinnene som krysset Antarktis på ski. Å ha store forbilder som Hege Victoria og Liv Arnesen i Team Marianne er styrkedråper for Marianne og hennes mann Preben, og alle andre som står henne nær.

Det er så godt å vite at Marianne betyr så mye for så mange. Mariannes kamp skal ikke glemmes og den skal ikke være forgjeves.

Forskning koster - støtt innsamlingen og støtt kreftforeningen!
Donate Give with Vipps
1,950 kr