Krafttak mot kreft - Stend vgs 2024
Medlem av gruppe:
Stend vgs innsamlingsaksjon - krafttak mot kreft

Krafttak mot kreft - Stend vgs 2024

Onsdag 21. februar gjennomførte vi en kick-off på skolen og vi samlet inn hele 12 000 kr i lunsjen! Vi er dermed godt i gang med innsamlingen, neste "happening" er dør til dør aksjonen allerede på søndag 10. mars. Ønsker du å verve deg som bøssebærer sender du "bøsse", navnet ditt og 451049 til 2277. Omtrent 3/4 av alle bidragene til krafttak mot kreft kommer fra nettopp dør til dør aksjonen, så her kan man virkelig være med å utgjøre en forskjell! Videre oppfordrer vi alle til å delta på sponsorløpet den 13. mars.

Krafttak mot kreft er landets neste største innsamlingsaksjon etter TV-aksjonen. En stor andel av innsamlerne er russ og selvsagt også russen på Stend Vgs. Vi har som ambisjon å slå alle tidligere innsamlinger som har vært på skolen. For å klare dette må vi over 127 000 kr, det håper vi at vi klarer, men vi klarer ikke dette uten akkurat din hjelp!

Bidragene til årets aksjon går til forskning slik at alle kreftpasienter som kan ha nytte av det, får tilbud om en gentest tidligere i forløpet – og den beste behandlingen basert på resultatene.  Tall fra FHI viser at i underkant av halvparten av alle menn vil rammes av kreft før de fyller 80 med dages kreftbilde. Mens over én tredjedel av alle kvinner vil rammes før de fyller 80. Med andre ord vil denne gentesten utgjøre en forskjell for svært mange i lang tid fremover.

Bli med å ta et krafttak mot kreft!