Kreftforeningens årlige innsamlingsaksjon engasjerer flere tusen frivillige innsamlere, organisasjoner, lag og bedrifter i kampen mot kreft. Hvert år samler vi inn penger til livsviktig forskning på kreft. Over 300 000 mennesker har eller har hatt kreft i Norge i dag. 3 av 4 overlever. Det er dobbel så mange som for 50 år siden. Håpet ligger i forskningens små og store fremskritt.

Å bli alvorlig kreftsyk forandrer alt – for den som er syk og de som står rundt. Noen får dessverre beskjeden om at kreften har spredd seg, og at det ikke finnes en behandling som virker. For disse kreftpasientene betyr litt mer tid alt. Formålet med Kreftforeningens innsamlingsaksjon i år og i de kommende årene, er at flere kreftpasienter med spredning skal få lange, gode liv. Pengene fra aksjonen skal sørge for at alle kreftpasienter med spredning får tilbud om en gentest, som forteller legene enda mer om hva som har gått galt med genene i svulsten. Da kan pasientene få en mer skreddersydd behandling – og flere kan få lange, gode liv.

I år ønsker vi på nadderud vgs å samle inn enda mere penger enn tidligere år slik at enda flere kreftpasienter kan få et lengre liv, og forhåpentligvis bli helt frisk. Kreft er noe som står mange av oss veldig nært og det betyr mye for oss om du ønsker å støtte kampen mot kreft.
10 830 kr

• Anonym Anonym støttet 300 kr